Wnioski przyjmowane będą w dniach od 01.10.2018r. do 02.10.2018r. w godzinach od 8.00 do 15.00.
Wnioski:
1. w formie papierowej (podpisane przez osobę/y upoważnioną/e) należy składać
w Centrum Aktywizacji Zawodowej PUP Piekary Śląskie - stanowisko nr 10.
2. w formie elektronicznej (podpisane podpisem elektronicznym, weryfikowanym za pomocą kwalifikowanego certyfikatu, przy zachowaniu zasad określonych w przepisach dotyczących podpisu elektronicznego, lub podpisany podpisem potwierdzonym profilem zaufanym ePUAP) należy wysłać za pomocą systemu ePUAP (www.epuap.pl) na adres skrzynki podawczej "/puppiekary/SkrytkaESP"
(z katalogu spraw wybieramy pozycję "Pismo ogólne do podmiotu publicznego" adresując wniosek wraz z załącznikami na adres Powiatowego Urzędu Pracy
w Piekarach Śląskich).
Wnioski złożone w jakikolwiek inny sposób niż określony w niniejszym komunikacie nie będą podlegać rozpatrzeniu.
Zasady i możliwości finansowania działań na rzecz kształcenia ustawicznego pracowników i pracodawców ze środków funduszu pracy - krajowego funduszu szkoleniowego dostępne są na stronie internetowej urzędu. Wniosek o dofinansowanie kosztów kształcenia wraz z załącznikami umieszczony jest w zakładce dokumenty do pobrania.
Informujemy, iż dostępny limit środków z rezerwy Krajowego Funduszu Szkoleniowego wynosi 15.489,75 zł z przeznaczeniem na następujące priorytety:
- Priorytet pierwszy – wsparcie kształcenia ustawicznego w zidentyfikowanych w danym powiecie lub województwie zawodach deficytowych;
- Priorytet drugi – wsparcie kształcenia ustawicznego w związku z zastosowaniem w firmach nowych technologii i narzędzi pracy;
Wnioskodawca, który chce spełnić powyższe wymagania musi udowodnić w formie pisemnej, że:
- w ciągu jednego roku przed złożeniem wniosku zostały zakupione nowe maszyny i narzędzia, wdrożone nowe technologie i systemy, a pracownicy objęci kształceniem ustawicznym będą wykonywać nowe zadania związane z wprowadzonymi zmianami. W celu udowodnienia powyższego należy załączyć do wniosku kopie faktur za zakup nowych maszyn, narzędzi, technologii, systemów i oświadczenie, w którym opisane będzie zastosowanie nowych maszyn, narzędzi, technologii czy systemów.
- w ciągu trzech miesięcy po złożeniu wniosku zostaną zakupione nowe maszyny i narzędzia, bądź będą wdrożone nowe technologie i systemy, a pracownicy objęci kształceniem ustawicznym będą wykonywać nowe zadania związane z planowanymi do wprowadzenia zmianami. W tym celu należy przedłożyć dokument potwierdzający planowany zakup maszyn, narzędzi, technologii, systemów
i wskazać konkretną datę zakupu, a po dokonaniu zakupu dostarczyć kopię faktur. Należy także złożyć oświadczenie, w którym opisane będzie zastosowanie nowych maszyn, narzędzi, technologii czy systemów.
Wsparciem kształcenia ustawicznego w ramach priorytetu nr 2 można objąć jedynie pracownika, który w ramach wykonywania swoich zadań zawodowych/ na stanowisku pracy korzysta lub będzie korzystał z nowych technologii i narzędzi pracy.
- Priorytet trzeci – wsparcie kształcenia ustawicznego osób, które mogą udokumentować wykonywanie przez co najmniej 15 lat prac w szczególnych warunkach lub o szczególnym charakterze, a którym nie przysługuje prawo do emerytury pomostowej.
Dodatkowo Rada Rynku Pracy zdefiniowała następujące priorytety wydatkowania rezerwy KFS:
a) wsparcie zawodowego kształcenia ustawicznego w zidentyfikowanych w danym powiecie lub województwie zawodach deficytowych;
b) wsparcie kształcenia ustawicznego osób po 45 roku życia;
UWAGA!!! Wnioski o dofinansowanie kształcenia ustawicznego ze środków rezerwy KFS muszą mieścić się w obszarze podstawowych priorytetów MRPiPS oraz priorytetów Rady Rynku Pracy.
Pracodawca nie może otrzymać dofinansowania do usług, świadczonych przez usługodawcę, z którym jest powiązany osobowo lub kapitałowo. Przez powiązanie kapitałowe lub osobowe rozumie się wzajemne powiązania między pracodawcą lub osobami upoważnionymi do zaciągania zobowiązań w imieniu pracodawcy, polegające w szczególności na:
a) uczestniczeniu w spółce jako wspólnik spółki cywilnej lub spółki osobowej,
b) posiadaniu co najmniej 10% udziałów lub akcji,
c) pełnieniu funkcji członka organu nadzorczego lub zarządzającego, prokurenta, pełnomocnika,
d) pozostawaniu w związku małżeńskim, w stosunku pokrewieństwa lub powinowactwa w linii prostej, pokrewieństwa lub powinowactwa w linii bocznej do drugiego stopnia lub w stosunku przysposobienia, opieki lub kurateli.
Przy rozpatrywaniu wniosku starosta uwzględnia (na podstawie §6 ust. 5 ww. rozporządzenia):
- zgodność dofinansowanych działań z ustalonymi priorytetami wydatkowania środków KFS na dany rok;
- zgodność kompetencji nabywanych przez uczestników kształcenia ustawicznego z potrzebami lokalnego lub regionalnego rynku pracy;
- koszty usługi kształcenia ustawicznego wskazanej do sfinansowania ze środków KFS w porównaniu z kosztami podobnych usług dostępnych na rynku;
- posiadanie przez realizatora usługi kształcenia ustawicznego finansowanej ze środków KFS certyfikatów jakości oferowanych usług kształcenia ustawicznego;
- w przypadku kursów – posiadanie przez realizatora usługi kształcenia ustawicznego dokumentu, na podstawie którego prowadzi on pozaszkolne formy kształcenia ustawicznego;
- plany dotyczące dalszego zatrudnienia osób, które będą objęte kształceniem ustawicznym finansowanym ze środków KFS;
- możliwość sfinansowania ze środków KFS działań określonych we wniosku z uwzględnieniem limitów, o których mowa w art. 109 ust. 2k i 2m ustawy.
- Środki KFS muszą zostać wydane i rozliczone w roku 2018.
- Koszt dofinansowania ze środków rezerwy Krajowego Funduszu Szkoleniowego na jedną osobę wynosi nie więcej niż 4.000,00 zł.
- będą finansowane wyłącznie kursy (nie będą finansowane studia podyplomowe, egzaminy umożliwiające uzyskanie dokumentów potwierdzających nabycie umiejętności, kwalifikacji lub uprawnień zawodowych, badania lekarskie lub psychologiczne, ubezpieczenie NNW, określanie potrzeb pracodawcy w zakresie kształcenia ustawicznego),
- pierwszeństwo w przyznaniu dofinansowania otrzymają pracodawcy niekorzystający
w roku 2017 ze wsparcia w ramach KFS oraz pracodawcy którzy nie są organem administracji publicznej w rozumieniu przepisów Kodeksu Postępowania Administracyjnego.