Finansowanie opłaty za przeprowadzenie postępowania i wydanie decyzji w sprawie uznania kwalifikacji zawodowych do wykonywania zawodu regulowanego albo do podejmowania lub wykonywania działalności regulowanej

Print Drukuj

Starosta może sfinansować opłatę za uznanie kwalifikacji zawodowych dla bezrobotnych lub poszukujących pracy, na ich wniosek. W celu uzyskania pomocy, należy złożyć wniosek do Powiatowego Urzędu Pracy. Decyzję o przyznaniu finansowania podejmuje starosta.

Podstawą prawną jest ustawa z dnia 22 grudnia 2015 r. dotycząca uznawania kwalifikacji zawodowych. W ramach tej formy pomocy, starosta zawiera umowę z osobą ubiegającą się o finansowanie.

Na czym polega ta forma pomocy?

Starosta, na wniosek bezrobotnego lub poszukującego pracy, może sfinansować opłatę za przeprowadzenie postępowania i wydanie decyzji w sprawie uznania kwalifikacji zawodowych do wykonywania zawodu regulowanego albo do podejmowania lub wykonywania działalności regulowanej, o której mowa w art. 14 ustawy z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej. Starosta w celu udzielenia tej formy pomocy zawiera z bezrobotnym lub poszukującym pracy umowę.

Decyzję o przyznaniu finansowania podejmuje starosta (urząd pracy).

Co zrobić, aby otrzymać tę formę pomocy?

Należy złożyć wniosek do Powiatowego Urzędu Pracy.

Podstawa prawna

Informacje o publikacji dokumentu